Vis salade

Nu ik met afvallen bezig ben wordt het een sport voor mij zelf salades of gerechten te maken die goed zijn voor mij. Nu heb ik vanmiddag als lunch deze overheerlijke vissalade op. Hij is simpel, hij is makkelijk, hij is voedzaam en hij is gezond.

We hebben nodig:
voor 1 persoon

Rucola 70 gram
Romaine sla 100 gram
1 appel (ik gebruik hiervoor de appels van pink lady)
julienne wortel 10 gram
paar blaadjes basilicum
gerookte forel 35 gram
gerookte zalm 20 gram
Blikje tonijn op water 60 gram

voor de dressing:
1 eetlepel mayonaise (dit kun je ook vervangen door magere kwark)
citroensap (liefst van een verse citroen) 35 gram
peper en zout
Provençaalse of Italiaanse kruiden een kleine eetlepel

De bereiding is vrij simpel. De snijd de romaine sla en wast deze samen met de rucola. Doe dit in een schaal of kom. Vervolgens schil je de appel en doe je deze in stukjes erbij. Daarna kun je de rest toevoegen.

De dressing maak je doe je eerst de mayonaise samen met de citroensap. Vervolgens voeg je de rest van de kruiden toe.

 

Thats it. Zo simpel, snel klaar en gezond en slank. Echt ideaal voor een lunch. Je zou thuis al alles kunnen maken en dan tijdens de lunch alleen nog even samen voegen en de dressing er overheen en je bent klaar.

Koolhydraten: 19,4 gram
vetten: 15,6 gram
eiwitten: 32,3 eram
calorieën: 365,2 kcal

Wil jij nou ook graag afvallen? Neem dan eens een kijkje bij NBFM. Kimberly begeleid je erg prettig, heeft een erg fijne app en je hebt de beschikking over verschillende recepten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *